בחירה של חלל עבודה מעוצב, מוקפד ופרודוקטיבי יכול לעשות את ההבדל בין עסק מצליח, משגשג ויעיל לבין עסק כושל אשר ייסגר באותה מהירות בה הוא נפתח.
במאמר זה אציג לך 5 פרמטרים מקצועיים ומשפטיים אשר חשוב לקחת בחשבון כאשר מתכננים לסגור על השכרת משרד לשנה ויותר.
משרד עו"ד חן טיגר מעניק ליווי וייצוג משפטי לעסקים קטנים ובינוניים, חברות וארגונים בעסקאות מקרקעין בפריסה ארצית. הניסיון הרב שצברנו בליווי לקוחות בדיוק כמוך, מאפשר לנו לייצג את האינטרסים שלך מול הצד הנגדי, להעניק לך את הייעוץ המשפטי הנכון ביותר לסיטואציה ולהגן על האינטרסים שלך מבחינה משפטית. לקבלת ייעוץ ראשוני, ללא כל התחייבות מצידך, ניתן ליצור עימנו קשר ב- 072-3977151 ונשמח לעמוד לרשותך.
איך לבחור משרד להשכרה?
בחירה של משרד מחייבת אותך לשים לב לפרמטרים הקטנים אשר עושים את ההבדל הן עבור לקוח הקצה והן עבור צוות העובדים וההנהלה של המשרד.
בין הפרמטרים החשובים שכדאי לקחת בחשבון ניתן למצוא:
- מיקום המשרד – מיקום המשרד, ישפיע בצורה ישירה על הצלחת העסק, החברה או הארגון. משרדים בפריים לוקיישן מעניקים נגישות טובה יותר לקהל הלקוחות והעובדים, מאפשרים שיתופי פעולה ומיתוג קל יותר.
- שטח המשרד – שטח המשרד חייב לממש את הדרישות העסקיות שלך. בעת חישוב שטח המשרד הדרוש, מומלץ לקחת בחשבון את כמות העובדים/עמדות העבודה הנחוצות, אזורי משותפים (מטבח, חדר ישיבות וכדומה) ואזורי קבלת קהל.
- תנאים כלכליים – כאשר משכירים משרד לפי שעה בתל אביב, בחיפה או בכל מקום אחר בארץ – התנאים הם יחסית פשוטים, ברורים וגמישים – אך, כאשר מדובר על שכירות ארוכת טווח, מומלץ לנהל משא ומתן קשוח אשר יכלול התייחסות למשך השכירות, העלאת מחיר עתידית וגמישות יציאה.
- נגישות – ישנם עסקים אשר מחויבים על פי חוק להנגיש את משרדם לבעלי מוגבלויות. אי עמידה בחוק התכנון והבנייה ובחוק רישוי עסקים, עלול להוביל לאישום פלילי, קנסות מנהלתיים וסנקציות כלכליות משמעותיות.
- תקציב – לעיתים קרובות, התקציב שעומד לרשותך, הוא הגורם המרכזי אשר ישפיע על כל שאר הפרמטרים הנ"ל. מומלץ לקחת בחשבון עלויות נסתרות אשר עלולות לצוץ בהמשך הדרך כמו חנייה, דמי אחזקה ושירותים אשר עלולים להעלות את מחיר השכירות החודשי בעשרות אחוזים.
לסיכום, טרם חתימה על הסכם שכירות למשרד, מומלץ לבדוק את המיקום, השטחים המשותפים ותנאי השכירות מבחינה כלכלית ומשפטית כאחד.